تجارت صنعت امید آریا

صفر تا صد هرآنچه که باید از طرز تهیه پمپ هیدرولیک بدانید

پمپ هیدرولیک برای تبدیل انرژی مکانیکی (گشتاور، سرعت شفت) به هیدرولیک (جریان، فشار) و در موتورهای هیدرولیک، برای تبدیل معکوس کاربرد دارد. پمپ های هیدرولیک بر روی تجهیزات خاص، ماشین آلات ساختمانی، مکانیزم های بالابر و سایر ماشین های هیدرولیک نصب می شوند. علاوه بر بیل مکانیکی و بولدوزر، از گریدرهای پمپ هیدرولیک همراه با تجهیزات بالابر و پرس استفاده می کنند. همچنین تصور عملکرد دکل های حفاری بدون آنها دشوار است، بنابراین بهتر است با طرز تهیه پمپ هیدرولیک آشنا شوید.

انواع پمپ هیدرولیک
انواع پمپ هیدرولیک

نکات لازم برای طرز تهیه پمپ هیدرولیک

هر جریان سیال هنگام انتقال از ارتفاع کمتر به ارتفاع بالاتر به پمپ هیدرولیک نیاز دارد. بنابراین، اندازه‌گیری آن برای اطمینان از صرفه‌جویی و کارایی بیشتر ضروری است. پارامترهای مختلفی برای ابعاد یک پمپ هیدرولیک مانند فاصله و ارتفاع تراز نسبت به محل استفاده وجود دارد. شایان ذکر است که تهیه جدولی که به مشتری امکان می دهد نوع پمپ سفارشی و ایده آل را برای استفاده مورد نظر خود تعیین کند، بر عهده سازنده است.

پمپ هیدرولیک چگونه کار می کند؟

اصل کار پمپ هیدرولیک، صرف نظر از نوع و طرز تهیه پمپ هیدرولیک، بر اساس جابجایی روان کننده هیدرولیک است. در این حالت، مایع باید با قدرت کافی برای غلبه بر فشاری که در نقطه خروجی دستگاه وجود دارد جابجا شود. در حین کار، پمپ هیدرولیک به دلیل خلاء در خط ورودی باعث می شود تا سیال کار از مخزن به واحد جریان یابد. سیال هیدرولیک به دلیل عملکرد مکانیکی بین عناصر داخلی واحد حرکت می کند و سپس از طریق خروجی دستگاه وارد سیستم هیدرولیک می شود.

کاربرد پمپ هیدرولیک تولیدی

بسته به نوع، طرز تهیه پمپ هیدرولیک و شرایط استفاده، پمپ های هیدرولیک در بسیاری از زمینه ها استفاده می شوند، مانند:

  • تجهیزات خاص
  • مهندسی مکانیک
  • مسکن و خدمات عمومی
  • کشاورزی
  • صنعت نفت و گاز
  • متالورژی و معدن
  • ساخت و ساز
  • پردازش چوب و غیره

اصل کار تهیه پمپ هیدرولیک

پمپ های هیدرولیک که بر اساس اصل جابجایی مایع کار می کنند، پمپ های جابجایی مثبت نامیده می شوند. طراحی چنین واحدی محفظه های جدا شده ویژه ای را فراهم می کند که از طریق آن مایع از ناحیه مکش به منطقه تخلیه حرکت می کند. چنین دستگاه هایی با فشار بالا در سیستم سازگار هستند، اما به مایعات با ناخالصی های مختلف حساس هستند. اصل عملکرد سیستم و طرز تهیه پمپ هیدرولیک در تمام دستگاه ها تقریباً یکسان است. همچنین، اساس کار سیستم هیدرولیک، پمپ و توزیع کننده هیدرولیک است. پمپ، فشار لازم برای کارکرد را در سیستم تزریق می کند.

پمپ هیدرولیک در صنعت کاربردهای مختلفی دارد
پمپ هیدرولیک در صنعت کاربردهای مختلفی دارد

برای طرز تهیه پمپ هیدرولیک به موارد زیر نیاز دارید:

  • پمپ روغن با مشخصات فنی کافی
  • موتورهای هیدرولیک
  • توزیع کننده

پمپ هیدرولیک توسط موتور اصلی تغذیه می شود. خود موتورهای هیدرولیک تا حد امکان نزدیک به محور محرک بر روی قاب نصب می شوند.

انواع پمپ های هیدرولیک بر اساس طرز تهیه پمپ هیدرولیک

انواع پمپ های هیدرولیک بر روی تجهیزات ویژه و تجهیزات صنعتی نصب می شوند که متفاوت هستند:

پمپ های پیستونی شعاعی: این پمپ ها در سیستم های هیدرولیک با فشار بیش از 40 مگاپاسکال نصب می شوند. آنها می توانند تحت فشار تا 100 مگاپاسکال کار کنند.

پمپ های دنده ای: نوعی از پمپ های هیدرولیک دوار هستند که عناصر کار آن 2 دنده است که می چرخند و مایع را جابجا می کنند. آن ها در سیستم های هیدرولیک با فشار حداکثر 20 مگاپاسکال (هیدرولیک متحرک، تجهیزات کشاورزی، سیستم های روغن کاری، تجهیزات راه سازی) استفاده می شوند.

پمپ پیستون محوری: رایج ترین پمپ های هیدرولیک در میان انواع دیگر است که با شاخص های عالی قدرت خاص، راندمان، سرعت (تا 4000 و در برخی مدل ها تا 20000 دور در دقیقه) مشخص می شود.

طرز تهیه انواع پمپ هیدرولیک مشابه است
طرز تهیه انواع پمپ هیدرولیک مشابه است

نکات پایانی

طرز تهیه پمپ هیدرولیک از قطعات نسبتا ساده ای تشکیل شده است. آن ها مکش با کارایی بالا را با هزینه کم ارائه می دهند و در زمینه های مختلف استفاده می شوند مانندوسایل نقلیه صنعتی، ماشین آلات ساختمانی مانند بیل مکانیکی و لودر چرخ و غیره. پس شما می توانید برای خرید پمپ های هیدرولیک  با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت با تجارت صنعت تماس بگیرید.

× مشاوره تخصصی