تجارت صنعت امید آریا

خرید آنلاین شیر هیدرولیک وسط بسته

شیر هیدرولیک وسط بسته، یک مدل از انواع شیرهای برقی است که با توجه به کارکرد ساده و فوق العاده سریع آن در انواع صنایع کاربرد های متنوعی خواهد داشت. این مدل شیرها با توجه به نحوه عملکرد به دو نوع پاپتی و اسپولی دسته بندی می شوند. از این مدل شیرهای هیدرولیکی می توان برای مسدود کردن جریان سیالات و انتخاب مسیر مشخص برای حرکت مواد استفاده نمود.

قسمت های اصلی تشکیل دهنده شیر هیدرولیک وسط بسته

  • بدنه اصلی: بیرونی ترین قسمت این مدل شیرها بوده که یک نوع ارتباط بین ناحیه های دیگر خواهد بود و مواد را نگه می دارد یا انتقال می دهد.
  • سولنوئید ها: یکی از اجزای شیر بوده که با توجه به مدل شیر در یک یا دو سر آن قرار خواهد گرفت. سولنوئیدها همچنین در صورت ضربه زدن به اسپول جهت جریان مواد را تغییر می دهد.
  • اسپول: قطعه اصلی در شیر هیدرولیک‌وسط بسته، اسپول می باشد که جهت جریان مواد را مشخص می کند. این قسمت با عملکرد خاصی که دارد توسط سولنوئید مسیر مواد را در بین خروجی و ورودی تعیین می کند.
  • فنرهای سر و ته: اسپول در داخل بدنه برای تغییر جهت مواد حرکت می کند، پس برای برگرداندن اسپول به جای خود این قسمت در شیر طراحی می شود.
  • بوبین: این قسمت در شیر هیدرولیک وسط بسته، یک نوع میدان مغناطیسی را ایجاد می کند که باعث حرکت سولنوئید و اسپول می شود.
  • سوکت: این قسمت روی بوبین قرار گرفته و سیم ها را منتقل می کند. سوکت ها در دو مدل چراغ دار و بدون چراغ طراحی می شوند.
  • مهره نگهدارنده: این نوع مهره ها، بوبین ها را روی سولنوئید نگه می دارند.
نحوه کار کردن با شیرهای هیدرولیکی مدل وسط بسته
نحوه کار کردن با شیرهای هیدرولیکی مدل وسط بسته

نحوه عملکرد شیر هیدرولیک‌وسط بسته

در مواقعی که هیچ گونه جریان برقی به بوبین ها وارد نشود، اسپول حرکت نمی کند و در این صورت مواد از خروجی و ورودی شیر عبور نخواهند کرد. به همین دلیل در این مدل شیرهای هیدرولیکی، در حالت عادی مسیر حرکت مواد بسته خواهد بود. وقتی که جریان برق به بوبین ها وارد شود، اسپول ها حرکت کرده و باعث می شود که جریان مواد در داخل شیر برقرار شود. با حرکت جک بر روی بوبین به سمت بالا و پایین، جهت حرکت مواد تغییر می کند.

نحوه راه اندازی شیر هیدرولیک وسط بسته

جریان الکتریکی در انواع شیرهای هیدرولیک، توسط سوکت به بوبین حرکت می کند. در داخل بدنه شیر اسپول وجود دارد و با استفاده از میدان الکتریکی واشرها و مهره های موجود روی اسپول باعث تغییر جهت مواد در داخل شیر می شوند. با توجه به نیاز افراد هنگام ایجاد شدن میدان الکتریکی، می توان با استفاده از اسپول جهت جریان را مسدود یا باز کرد. این نوع شیرها دارای عملکرد مستقیم، غیر مستقیم و نیمه مستقیم می باشند.

سایت های معتبر خرید شیر هیدرولیک
سایت های معتبر خرید شیر‌هیدرولیک

نکته بسیار مهم در مورد شیر هیدرولیک وسط بسته

در تمام سیستم های هیدرولیکی باید از یک نوع فشارشکن برای کنترل کردن فشار استفاده شود. زمانی که از شیرهای هیدرولیکی مدل وسط بسته استفاده می کنید، باید یک نوع فشارشکن برقی هم داشته باشید. در مواقع عادی تمام ورودی ها بسته هستند اما پمپ هیدرولیک کار می کند. بسته بودن ورودی و خروجی، باعث تجمع مواد و افزایش فشار در پشت شیر هیدرولیک‌وسط بسته می شود و ممکن است که به دستگاه آسیب بزند. در این صورت از فشارشکن برقی استفاده خواهد شد که با عمل سیرکولاسیون از جمع شدن مواد در پشت شیر جلوگیری می کند.

قیمت شیرهای هیدرولیکی مدل وسط بسته
قیمت شیرهای‌هیدرولیکی مدل وسط بسته

سخن پایانی

شیرهای هیدرولیکی مدل وسط بسته، از پرکاربرد ترین و مهم ترین شیرآلاتی هستند که در انواع صنایع و کارخانجات کاربردهای فراوانی دارند. قیمت این نوع شیرها نسبت به کارایی فوق العاده خوبی که دارند، بسیار مناسب می باشد. شیر هیدرولیک‌وسط بسته به صورت برقی و توسط میدان الکتریکی کار می کند، به همین دلیل کارایی آن بسیار راحت خواهد بود. با توجه به مزیت های زیادی که این مدل شیرها دارند، امروزه در بین مردم برای انواع مکان ها کاربرد های فراوانی دارند. کیفیت این نوع شیرآلات بالا بوده و به راحتی می توان توسط آن جریان مواد را کنترل کرد.

شما عزیزان میتوانید جهت مشاوره رایگان و خرید شیر هیدرولیک با کارشناسان شرکت تجارت صنعت امید آریا تماس بگیرید.

× مشاوره تخصصی